fredag 4 mars 2011

Obladi oblada life goes o-o-on..

...la la la la la la la. Jag har inte känt mig tillräckligt inspirerad för att dokumentera mina göromål i bloggen (och inte heller på något annat vis). Det blir en (antagligen) avslutande analys och revidering av min vision enligt nedan. Idag möter jag sedan min inspirationskonsult och konsulterar hur jag skall ta detta skepp på stormigt hav vidare.

Vision enligt 110124
Hälsa
-Jag tränar 2hx5 per vecka: Har hållt mig hyffsat frisk och ändå skadan har varit överansträngda(?) fötter. Har fått korta ner en del av träningsrundorna löpmässigt men på det stora hela har jag kunnat springa och träna mina prioriterade pass - långpass och intervaller. Det bygger ju också på att jag lyssnar på min kropp också för att inte saker och ting skall börja gå snett.
-Jag äter vegetariskt minst en gång i veckan: Detta är inget som jag har följt upp eller jobbat aktivt med men jag är övertygad om att jag har ätit mer vegetariskt än tidigare under senaste månaden. Kan bli bättre helt enkelt.
- Jag har en haldag per månad för själslig vård: mentor eller psykolog etc.: Har ett bokat möte med psykolog under mars och jag träffar inspirationskonsult för mentorsamtal idag. Jag reviderar min vision i detta nu som förberedelse för detta möte
-Jag har två vita månader per år. I år mars och september: Jag kommer att ha till att börja med två vita veckor med start nu på fredag. Tanken är att jag också dessa två veckor kommer att lägga om kosten till en LCHF-liknande. Detta för att testa vilka effekter det kan ge i energi och träning. Går sedan efter en helgpaus vidare med mitt expriment fram till Ingmars dop den 2:a april. Tanken är att jag också kommer att ha en vit september fram till Berlin Marathon (25 sept). Jag provade en vit månad i samband med att Sverker föddes och vaå+r då mycket piggare på morgonarna generellt.
-Jag bloggar om hälsa på barfotalopning.se: Hittills har jag mest bloggat om träningsupplägg. Jag skall också blogga om mat och övrig häsoaspekter.
-Jag lagar fisk minst en dag i veckan: Check!
-Jag är en levande maskin: Det är en känsla som jag eftersträvar när jag är ute och springer. Vid vissa av långpassen har jag förnimmat den känslan nu. Den finns där inne och inom de närmsta veckrorna är jag där?

Jag går och lägger mig tidigt!

Ekonomi
-Jag inventerar min ekonomi: Det har jag gjort här: http://enpasepengar.blogspot.com/2011/02/min-pase-pengar.html Jag har efter det gjort åt ca 42 tuss på inköp och 15 tuss till gemensam ekonomi. Jag skulle vilja invesera i affärside eller i fastighet eller liknande som skulle ge en tickande inkomst.
-Jag budgeterar mina tillgångar: Hur länge klarar jag mig: Här skall jag istället inrikta mig på vad jag skall investera i eller om jag skall investera något verkligen. Bra uppgifta att ta tag i.
-Jag gör en resultatbudget för barfotalopning.se: Här kommer jag att få rapportering från min ekonomikille som jag anlitat. Vilket jag kommer att ha användning för i vidare analyser.
-Jag gör en likviditetsbudget för barfotalopning.se: Se ovan.
-Jag går en kurs i momsredovisning: Känns inte längre angeläget.
-Jag säljer av möbler, kläder och prylar som jag inte använder. Resterande kan kastas: Jag började med att sälja lite IKEA och nästa projekt är att röja ut garaget och sälja vissa delar där. Kläder står också på tur i nästa vecka. Kändes otroligt tillfredsställande att bara bli av med lite möbler iaf.
-Jag tar kontroll över mina bankton och fondkonton: Check genom min inventering.
-Jag förhandlar distribution: Ok.
-Jag förhandlar försäkringsvillkor: Jag har kollat och processat detta och är fortfarande i process, men det ser ut som det blir svårt att komma ner i pris. Det känns dock bra att få kontroll på att man har rätt försäkringar och att det täcker också worst case scenarion.

Professionell utveckling:
-Jag är min egen chef: Jag gillar verkligen livet som egenföretagare dvs med den frihet som det innebär att jag helt kan forma min dag och träna och umgås med familjen hur jag vill. Jag vacklar dock i min trivsel och därmed hur jag förhåller mig till fast anställning iom att jag inte trivs att vara själ i vardagen och själv vid idéverkstad och spåning. Detta blir den stora frågan under kommande period. Skall jag "ta" en fast anställning eller ej?
-Jag klargör för mig själv och min omgivning om att jag ej söker jobb: Jag vacklar som sagt i detta. Social och ekonomisk trygghet lockar just nu och det verkar inte omöjligt att driva e-handel som sidoprojekt.
-Jag undersöker 3 spår för egen rörelse: Jag vill ha en affärspartner. Hur?
-Jag batchar min blogg, mejl, telefontid, sociala medier: Detta var jag duktig på i några dagar men jag satte ambitionen för högt och tröttnade på detta efter hand. Det räcker med att batcha blogg och mejlen och hålla dessa tider väldigt intakta.
-Jag rensar min barfota/henrik/mailbox: Otrolig frihetskänsla att göra detta. Nästa ambition är att jag skall sortera i enlighet med denna vision dvs: Mappa: Hälsa, Ekonomi, Prof.utv., Pers.utv, Relationer.
-Jag sätter tydliga och korta deadlines i enligthet med mina TCB: Här finns ytterligare utvecklingspotential: Viktigt är att jag gör TCB dagen innan och att jag följer upp TCB genomförandet under kvällen samma dag.

Personlig utveckling: 
-Jag gör ett teater, konsert, bio, konstgalleribesök i veckan: Har varit ganska bra på: Mycket bio och var på Göteborgs Filmfestival för första gången. Inspirerande! Skall komma iväg och se mer målad konst och liveakter nu också bara.
-Jag läser fackbok per månad: Jag har varit duktig att låna böcker men tar gärna emot inspiration nu. Bra bok om att bygga nätverk och eller brainstormar om nya idéer.
-Jag läser en skönlitterär bok i månaden: Gå och lägg dig tidigare!
-Jag lever här och nu: Det har jag blivit mer medveten om och det räcker långt.
-Jag tar upp musiken: Fortsatt på min todo
-Jag tar upp målning: Fortsatt på min todo
-Jag gör en kortresa/halvår ensam: Jag har bokat resa till Berlin i samband med Berlin Marathon.Jag får en egen helg där i samband med detta.
-I travel ligth: Detta har jag utvecklat under perioden och använt mig av 80/20 i detta.

Relationer:  
-Jag tar ett stort ansvar för Sverker: Det har jag haft chansen till under denna period. Detta då jag givetvis har mycket tid och Karin fortsatt matar Ingmar. Karin har också varit iväg på resor vilket gett mig mycket ensamtid med Sverker.
-Jag lunchar en dag i veckan med vän/vänner: Bra på detta Stephane, Mathias, Christian. Skall se om jag kan utveckla mitt lunchsällskap: Björn, Marc..
-Jag bjuder in vänner minst två gånger per månad: Har funkat bra so far.
-Jag blir tydligare i min kommunikation: Jag pratar med Karin om dagens händerlser och mina känslor och jag tycker att även hon har utvecklats i detta iom att jag är rakare. Jobba vidare med min kommunikation och däri relation.

Dats aboud it !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar